Behandling av rynker rundt munn

Etter hvert som vi blir eldre blir huden mindre elastisk og spenstig. Pga tap av underhudsfett vil huden også ofte synke litt sammen. Mange sjeneres over at leppene «skrumper» og huden over leppene blir rynkete. Røyking forverrer denne tilstanden.

For behandling av dette bruker vi fillers, enten Juvederm eller Teosyal, som består av hyaluronsyre, evt i kombinasjon med muskelavslappende middel, dette er individuellt. Hyaluronsyren injiseres i huden for å fylle ut disse rynkene eller erstatte volumtapet i leppene.

Hyaluronsyre finnes naturlig i kroppen da den er en av grunn-substansene i bindevevet. Med økt alder produserer kroppen mindre hyaluronsyre. Derfor vil en behandling med Juvederm eller Teosyal også forbedre hudens elastisitet. Denne effekten kan vare ganske lenge.

Du må regne med at du er veldig hoven de 2 til 4 første dagene etter behandlingen. Det er vanlig med påfyll etter 4 uker.

• Infeksjoner kan alltid oppstå der huden penetreres
  • Asymmetri og ujevnheter forekommer og er ofte et resultat av feilaktig valgt filler, injeksjonsmengde eller manglende erfaring hos behandleren.
  • Blødning, blåhet og/eller hevelser kan oppstå rett etter behandlingen og vare i opptil en uke.
  • Huden i det behandlede området kan bli rød og irritert, klø, samt utvikle utslett og overfølsomhet. (disse bivirkningene er uvanlige og som oftest raskt forbigående)
    .