Dypere linjer fra nesen og ned mot munnvikene (nasolabiale linjer)

Dypere linjer juvederm

Kontakt oss for gratis konsultasjon

Furen som går fra nesefløyene og ned til munnviken kalles for den nasolabiale furen. Den blir tydeligere med alderen og hos noen kan den bli veldig dyp pga at tyngdekraften gjør at kinnene «faller» ned.

Nasolabialfuren behandles med fillers som er en hyaluronsyre. Hyaluronsyre kan fylle ut rynker/ folder, erstatte volumtap eller øke hudens smidighet. Ved ConturKlinikken benytter vi kun anerkjente fillere fra Juvederm og Teosyal. Begge disse inneholder en kunstig fremstilt hyaluronsyre – gele som lages av sukkermolekyler som binder vann.

Hyaluronsyre finnes naturlig i kroppen da den er en av grunnsubstansene i bindevevet. Med økt alder produserer kroppen mindre hyaluronsyre. Derfor vil en behandling med Juvederm eller Teosyal også forbedre hudens elastisitet. Denne effekten kan vare ganske lenge.

Når man behandler nasolabialfuren er det ofte en fordel også å bygge opp kinnbein. Pasienten vil umiddelbart etter behandlingen kunne se en oppfrisking av ansiktet. Behandling av nasolabialfuren er en av de mest vanlige filler behandlingene. Alle kan se en forskjell, men ingen vet hvorfor.

De få komplikasjonene som forbindes med en fillerbehandling er: